Influencer-e a blogger?

Az influencer jelentése: kihat valakire vagy valamire, befolyást gyakorol, befolyásol. Az influencerek azok a véleményvezérek, akiknek a szavaira odafigyelnek az emberek. A nagy márkák influencerekkel működnek együtt, akik főképp sztárok, hírességek.

Kutatások szerint a hírességek közé manapság főképp a youtubereket sorolják, mert ők vannak a legnagyobb hatással a tinédzserekre. Kevésbé híresek a bloggerek, akik sokszor nem vállalják az arcukat, inkább a weboldaluk mögé bújnak, mégis ugyanúgy kapnak felkéréseket, mint a Youtube-sztárok. Ez a cserekereskedelem – ingyen termék vagy élmény reklámért cserébe – már szinte mindenhol megszokott, elég egy népes követőtábor és egyedi stílus, máris szabadok az utak a cégek felé.

De ha ez tényleg így van, akkor hogyan alakult ki az a sokat emlegetett botrány, amit a 22 éves Elle Darby vlogger nyilvánosságra is hozott? A youtuber lány írt egy levelet a dublini Charleville Lodge Hotelnek, amiben kifejti, hogy Valentin napon szeretne megszállni náluk a barátjával egy hétvégére, mindezt pedig videókkal és Instagram posztokkal „fizetné meg”. Nincs ebben semmi különös, számtalan utazó blogger és vlogger van, akiket naponta hívnak meg drága hotelekbe és utazásokra, amikért cserébe csak azt kérik, hogy írjanak vagy videózzanak róluk. A nevezett hotel tulajdonosa, Paul Stenson azonban ezt másképp látta: a lány levelét a neve és csatornája kitakarásával közzétette a Facebookon, és egy megszégyenítő válaszüzenetet csatolt mellé, amelyben leírja, hogy a lánynak nincs önbecsülése, és köszöni szépen, nem kér az ajánlatból, mert a hotel oldalai is szép számú követővel rendelkeznek.

A csalódott Elle Darby felvett egy „ellenvideót”, amelyben leleplezi, hogy ő az, akit nyilvános módon megszégyenített a szállodatulajdonos, és kifejti, számára a yutuberkedés egy rendes munka, amit nagyon szeret csinálni, és úgy véli, az idősebb generáció tipikus válasza a fejlődésre az elzárkózás. Nagyon megosztóan reagáltak erre az emberek, volt, aki szerint a blogolás már része a modern üzleti életnek, másik elkényeztetettnek nevezték a lányt.

Mi tehát az igazság? Ha egyre több hotel ajánlja fel az efféle lehetőségeket a közösségi média fiatal sztárjainak, miért kérik számon rajtuk az ez elől elzárkózók azt, hogy influencernek képzelik magukat? Ez egy átmeneti időszak, az újféle influencerek elfogadása még kiépülőben van, így valószínű, hogy nem ez az összetűzés lesz az egyetlen, amiről ír majd a média. Ez egy mindennapi probléma, amivel több influencer is küzd, de csak a színfalak mögött, hogy az ehhez hasonló megalázásuk ne kerüljön a megosztó vélemények kereszttüzébe.

Persze érthető, hogy minden cég fél a tényleg csak potyázó, szinte ismeretlen, magukat influencernek tituláló egyénektől, és az is lehet, hogy nincs szükségük a plusz reklámra, de talán nem az a legjobb mód ennek lekommunikálására, mint amit Paul Stenson alkalmazott: a botrány kirobbanása és a youtuber lány két, a témát taglaló „ellenvideója” után kitiltotta a hoteléből az összes bloggert és vloggert.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.