Könyvheti élménybeszámoló

Mivel az idei Könyvhét volt az első, amire végre én is eljutottam, ezért mindenképpen szerettem volna beszámolni nektek róla. Mint a kép is mutatja, nem tértem haza üres kézzel, szóval lássuk, hogy telt a szombati és egyben a – szerintem – legjobb nap. 🙂

Úgy kezdődött tehát, hogy kora reggel nekivágtunk az útnak, hogy 10-re odaérjünk a Böszörményi-beszélgetésre. A városban belefért még egy-két eltévedés, aztán hál’istennek a standokkal telepakolt teret már nem volt nehéz megtalálni. Egy gyors reggeli után első dolgom volt beszerezni a Bitó és borostyánt és a Mindörökké várnit (csudaszép vastag kötetek!), az előbbit viszont ilyen korán még csak a Libri standjánál lehetett kapni. Ezek után meg is kerestük a színpadot, ahol csak Deszyt találhattuk meg, mert sajnos Böszörményi úr defektet kapott, így a beszélgetés egy személyre csökkent. Bár ezt igazán sajnáltam, de úgy gondoltam, a dedikáláson azért mégis lesz szerencsém találkozni vele.

Csak arra nem gondoltam, hogy bár fél óra még volt a dedikálásig, mindenki rögtön a Könyvmolyképző strandjához ment. Én még tettem egy nagy kört, aztán leesett állal konstatáltam, hogy azonnal be kell állnom, mert már így is borzasztó sokan várakoznak. Bár nagyjából egy és fél óráig kellett ácsorognom – legalább árnyékban -, így is sokkal jobban jártam, mint a mögöttem kígyózó sor. Böszörményi Gyula, Magocsa-Horváth Évi és László Maya nagyon gyorsan dolgoztak, a baj inkább az volt, hogy a legtöbben úgy gondolták, elhozzák az egész Ambrózy-sorozatukat, plusz-mínusz más Böszörményi-köteteket, így nem csoda, ha a várakozó sor felénél szegény Gyula bátyó már kezdett fáradni, a felesége pedig óriási szemeket meresztett, amikor egy-egy lelkes rajongó előkapta azt az 5-6-7 kötetet, amit dedikáltatni akart. Ezt látván örültem, hogy nem hoztam még egy Ambrózyt is magammal, így csak a két új kötettel álltam a dedikálók elé, de nekem ez is hatalmas élmény volt. 🙂

Egyébként mindannyian nagyon mosolygósak és kedvesek voltak, sok-sok könyvjelzővel is készültek, és bár az első dedikálás végét nem vártam ki, nem hiszem, hogy bárkit is elküldtek volna, aki kiállta a sort. Ezért már biztos, hogy megérte eljönnöm – gondoltam akkor, és még csak ezután jött a találkozás a kildarásokkal. Amint megtaláltam a Fumax standját, máris ismerős arcokba botlottam. Ott volt Eld Gabriella, A. M. Aranth, Vivien Holloway, és még sokan mások is várták, hogy mikor dedikálhatnak végre. Megkaptam az első saját névjegykártyacsomagom is, amit a legjobb csapatnak, a Kildarának köszönhetek. Minden találkozásnál megerősödik bennem, mennyire szeretem őket, és mennyire jó fejek. 🙂 Szétnéztünk a Twisternél is, aztán úgy döntöttem, hogy meg kell keresnem még az Agavét is. Nagy nehezen rá is találtam, és ott beszereztem egy vászontáskát is a Gaiman-kötet mellé.

Forrás: Varga-Czakó Adrienn

Kései ebéd után úgy döntöttünk, elég volt nekünk mára, főleg, mivel leszakadt az ég és feltámadt a szél. Kár, mert Lakatos Levente dedikálásán is szívesen részt vettem volna, bár tudom, hogy ott is végtelen sor várakozhatott, és nem akartunk sötétben hazaindulni. Illetve a Főnixnél is voltak nagyon jó magyar írók, akik estefelé dedikáltak, de hozzájuk majd akkor állok be, ha elolvastam a köteteiket. Márpedig a listám elején várakoznak ők is.

Ezeken kívül voltak zenés programok, nagyon sok kedvezmény, zsákbamacska, zsákbabálna könyvek, a General Pressnél még egy női bábu is, aminek a ruháján a kiadó kötetei szerepeltek. Szóval minden, ami szem-szájnak ingere, egy darabig az idő is nagyszerű volt, és nagyon jó helyen rendezték meg az eseményt. Azt sajnáltam, hogy nem lehetett mindenhol kártyával fizetni, mert emiatt én sem vettem meg mindent, amit szerettem volna. Hazafelé indulva még elhajtott mellettünk Böszörményi Gyula, és ezután az arcomra ragadt nagy mosollyal hagytam el a Könyvhetet. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

