Felelj, ha mersz! book tag

A book tag gyártó könyvmolyok mindig kitalálnak valami újat. Most éppen ez a Felelj, ha mersz! tag hozott engem is lázba, így hát lássuk, hogy melyik könyveket áltatom nap mint nap azzal, hogy egyszer ők is sorra kerülnek majd. 😀

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Szánom-bánom, de ez Fejős Éva Mert nekünk szeretnünk kell egymást kötete lesz. Valamelyik szülinapomra kaptam, de valahogy soha nem jutottam el oda, hogy a kezembe vegyem. Pedig sort fogok rá keríteni!

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?
Jelenleg: Az Outlander 4. részét, az Őszi dobszót.
Ez előtt: Anna Bishop Vörös betűkkel című fantasyját.
Ez után: Valószínűleg egy újabb Twister Mediás könyvet, talán A kárhozottat.

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Húú, hát elég sok ilyen van. Például, aminek nagy rajongótábora van, de én ki nem állhatom, az a Miután-sorozat, de már többször említettem, hogy könyvben engem A végzet ereklyéi-sorozat sem igazán fogott meg. Ja, és a Grey című csoda…

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Hááát, a legtöbbször a Trónok harcát mondogatom, bár remélem, egyszer tényleg el is olvasom, ha lesz időm. De sok klasszikust szeretnék pótolni (Vörös és fekete, Anna Karenina stb.), azokra viszont szerintem csak nyugdíjas koromban tudok sort keríteni. 😀

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Egyrészt: az összeset, amit olvastam, de hogy ne legyek ilyen unalmas, megnevezek párat azokból, amikre ha ránézek a polcomon, mindig a jó emlékek jutnak eszembe, és késztetést érzek, hogy újraolvassam őket, bár erre nincs időm: A burok, Alkonyat-sorozat, Evernight-sorozat, Fabyen-könyvek, Harry Potter-kötetek, Bronte- és Jane Austen-regények, és az újabbak közül az Outlander és Böszörményi Gyula sorozata. 🙂

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?
Soha nem olvasom el az utolsó oldalt, de mindig teljesen átnézem a könyvet, mielőtt nekikezdek: elolvasom a kis fülszövegeket, írói életrajzot, tartalomjegyzéket keresek, vagy megnézem, mit ajánlanak még a kötet végén. Ezért volt már, hogy lelőttem magamnak az utolsó mondatot, de általában nem értettem, nem volt jelentősége, és mire odaértem, már el is felejtettem.

7. Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség?
Érdekesség, bár az ismeretlen nevek felsorolását nyilván csak átpörgetem, viszont mindig keresem azt, hogy az adott író felhasználta-e valamelyik ismerőse nevét, mert ilyen gyakran van. Ezt mindig viccesnek találom, és szerintem nagyon jólesik az adott személyeknek, hogy szerepelhet a nevük a kötet végén. Azt viszont nem szeretem, ha az elején van, mert a sztori után sokkal érthetőbb, miket köszön az író.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Claire-el, de azonnal! Illetve a Pevensy-testvérekkel, irány Narnia! Ja, meg Hermionéval is, és Bellával is persze… 😀 Soroljam még? 😀

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)
Az Alkonyat egy különleges személyhez köthető nekem: Mivel ez volt az a sorozat, ami először beszippantott, így különösen kedves nekem, és hát akkoriban nagyon vágytam egy Edwardra… Egy évvel később megkaptam a sajátomat, és így a párom mindig ezt a sorozatot juttatja eszembe. 🙂

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Biztos meséltem, hogy a Harry Potter második részét úgy szereztem meg, hogy bementem egy antikváriumba, és nem tudtam otthagyni. Csakhogy nem készültem fel anyagilag ilyenekre, és ezért busz helyett egy órát sétálhattam haza. 😀

Egy másik sztori: a Menedék című Ann Aguirre kötetet egy forgatás során találtam egy sütivel egyetemben. Ez veszíts el egy könyvet projekt keretében zajlott, és nagyon megörültem neki! Csak az volt kár, hogy aztán nekem is el kellett hagynom. 😀

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?

Ünnepekre szoktam könyvet adni, és olyankor úgy választok, hogy tudom, ezt szeretné olvasni az illető.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?

Jó kérdés… Az időutazó felesége jött velem Olaszországba, meg itthon pár helyre. De az Outlandert is sokat cipeltem, mivel nem egy nap volt elolvasni.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Most ez lehet, hogy nagyon eminensen hangzik majd, de én imádtam a középsulis kötelezőket, általában sokkal többet olvastam belőlük, mint amit kötelezővé tettek. Az általános iskolás kötelezőket viszont soha nem olvastam el, és ma sem próbálkoznék velük. 😀

14. Használt vagy új könyvek?

Mindkettőnek megvan a maga bája, és engem nem zavar, ha olvasták már előttem, mert a használtságtól, régiségtől csak még jobb illata van, és néha lehet bennük találni cuki üzeneteket. 😀 Viszont szeretem megtartani az olvasott köteteket, így használt csak akkor, ha megvehetem és megtarthatom.

15. Olvastál valaha Dan Brown-könyvet?

Persze, A Da Vinci-kódot, amit szerettem is, de azóta nem találkoztam más Dan Brown-kötettel, de majd egyszer… 😀

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?

Egyszer, de akkor hamarabb láttam a filmet, minthogy olvastam volna: Ha maradnék. A filmen nagyon sírtam, ezért rögtön megvettem a könyvet is, ami rövid volt, felszínes, és egyáltalán nem hatott meg. A zenéket viszont jó volt hozzáhallgatni.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!

Persze. Ha nagyon részletesen leírják, hogy milyen ízletes egy kaja, és ha tudom, hogy én is szeretném vagy szeretem. De erre nem sokszor fektetnek hangsúlyt az írók, legtöbbször vagy azt taglalják, mennyire borzalmas az étel, vagy meg sem említik az étkezést, mert lényegtelen.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?

Nekem nagyon sokan ajánlanak köteteket, és nagyon ritkán fogadom meg a tanácsot. 😀 Viszont, ha érdekel egy könyv, akkor utánanézek molyon, illetve van booktuber és bookblogger is, akiknek adok a véleményére. A célom, hogy én is ilyen reális mérce tudjak lenni másoknak.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?

Rengeteg. Főleg azért, mert úgy két éve nagyon nyitott vagyok minden új felé. Éppen ezért az Outlander is nagy lépés volt nekem anno, mert nagyon nem szerettem a történelmi regényeket, de mostmár pl. nagy plusz, ha efféle egy könyv. De A marsi is olyan volt, amit régen nem néztem volna ki magamból, most pedig nagy kedvenc. A dark dolgok sem Evisek, mégis egyre inkább húzok feléjük.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

