J. K. Rowling – Harry Potter és a Titkok Kamrája

covers_282440

Kiadó:
Oldalak száma:
316
Borító:
KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
 Eredeti megjelenés éve:
1998
Könyvünk címszereplőjével, a varázslónak tanuló kiskamasszal már megismerkedhettünk a “Harry Potter és a bölcsek köve” című meseregényben. A mű és szerzője gyorsan világhírnévre tett szert. Harry varázslónak született. Második tanéve a Roxfort Boszorkány – és Varázslóképző Szakiskolában éppen olyan eseménydúsnak bizonyult, mint amilyen az első volt. Lekési a különvonatot, így barátai repülő autóján érkezik tanulmányai színhelyére. S a java csak ezután következik…

Egyik nap betévedtem egy antikváriumba, és amint megláttam, hogy olcsón beszerezhető a Harry Potter sorozat 2. része – nem mellesleg tökéletes állapotban -, hát nem tudtam otthagyni. Még akkor sem, ha utána 1 órát gyalogolhattam hazáig, mert nem maradt pénzem buszjegyre. 😀

c6c1cc6e42b151c66c9aaea1e5ac5d28

Szeretném leszögezni, hogy bár sokszor csalódnom kellett a sorozatok folytatásában, a Harry Potternél ilyen eszembe sem jutott. Az első rész gyermekközpontúsága a Titkok Kamrájában mellékvágányra terelődik. Sokkal félelmetesebb az egész sztori, és ezen Rowling nem is próbál szépíteni.

fdc841db3abcf57e7064d1c1f5e90523

Bár 100 oldallal többet kaptunk, mint a bölcsek kövénél, én még így is tövig rágtam a körmöm, hogy hogyan fog beleférni minden a kötetbe. Meg kell valljam, az utolsó nagyjelenetet elég gyorsan lezavarta az írónő, de meglehet, hogy csak nem akart a kelleténél nagyobb lidérces álmot kovácsolni a gyermek olvasóknak.

Tom egyébként ebben a részben az egyik legszimpatikusabb szereplő számomra, halvány fogalmam sincs miért. Talán mert ő az emberebb Voldemort, és így végre belátást nyerhetünk a Nagy úr emberi világába is. Az viszont nem tetszett, hogy a fordító Tudodki-nek nevezi Voldemortot Tudjukki helyett. Egyszerűen nem állt rá a nyelvem.

tumblr_ll3g9pMCTu1qg2p2zo1_500

Akit viszont mindig is utáltam, és a könyvbeli karakter ezt csak fokozta, az Gilderoy Lockhart. Tejóég, hogy én már az első pillanatban ráküldtem volna egy Avada Kedavrát, az nem is kérdés. A vége viszont szórakoztató volt, és némi elégtételt is érezhettünk. Colin is sokkal idegesítőbb volt, de azért mégiscsak sajnáltam szegényt.

– Megpróbálkozott egy felejtésátokkal, de a pálca visszafelé sült el – magyarázta fojtott hangon Ron.
– Ejnye, ejnye – csóválta a fejét Dumbledore. Hosszú, ezüst bajsza alatt mosoly bujkált. – A saját vermébe esett, kedves Gilderoy?
– A vermembe? – hökkent meg Lockhart. – Nincs nekem semmiféle vermem. A fiúknak viszont van egy mély alagútjuk. Odalent laknak.

Ginny-ről sokkal többet tudhattunk meg, míg Harry megint vesztett kicsit a tekintélyéből. Visszaugrottunk a krumplis zsák szintre, de azért még reménykedem benne, hogy egyszer kitör ebből. (Persze még mindig szimpatikusabb a könyvben, mint a filmekben.)

72908d4b-ac06-40c6-8b11-1929ddc7aa82

Nagy pluszt kapott az írónőtől a párszaszóval, és Dobby felszabadításáért is jár neki a dicséret, de a jellemében sem ártana fejlődnie. Dobby, mondanom sem kell, hogy imádni való szereplő, bár ilyen képességekkel nem is értem, miért nem a manóké a hatalom.

04262e67d8bd729442358a30f354aceb
Ezt nem hagyhattam ki – Piton like a boss

A könyv felépítése – csakúgy, mint mindegyik Harry Potter könyvé -, nagyon kényelmes és szép. Nagyon könnyen lehet vele haladni, és hál’istennek részről-részre nő a terjedelmük is. Egy-két helyen belefért volna nekem a részletesebb leírás, de így is sok dologról kaptam plusz információt, amit a filmek nem adtak meg.

d6530c08821ce92098565564f80e21b7

Összegezve, élveztem olvasni, és megérte rászánni az időt függetlenül attól, hogy ismertem az alapsztorit.

szikvszikvszikvszikvszikvszikvszikvszikvszikvszikv

10/10

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

