Classic Book Tag

books

Megérkezett az első Book Tag a blogra:) Méghozzá egy ritka példány a klasszikusokról, amire a Varázstinta blogon találtam rá. Ha nektek is tetszik a téma, töltsétek ki és küldjétek el kommentbe a linket!:)

1. Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél

Ha eltekintünk az általános iskolás kötelezőktől akkor bátran állíthatom, hogy még nem volt olyan klasszikus, amire azt mondtam volna, hogy rossz volt. Egyébként is sok kell ahhoz, hogy egy könyvre azt mondjam, hogy rossz élmény, és hál’istennek eddig nagyon kevés érdemelte ki tőlem ezt a címet.

2. A kedvenc időszakod, amiről olvastál

Jane Austen könyveiben találtam rá a XIX. századi Anglia előkelő világára. Ha tehetném, szívesen eltöltenék egy második életet a gyümölcsöskertek nyugalmában olvasgatva. Tetszenek a bálok és hogy nincs rohanás, több napig is utaznak mire a szomszéd városba érnek. Nyugalom és csend van, bár a sok illembeli megkötöttség nagyon tudna zavarni egy idő után. Mindenesetre egyszer szívesen kipróbálnám:)


3. A kedvenc tündérmeséd

Soha nem voltam a klasszikus hercegnős mesék nagy rajongója, ismertem őket, de egyszer elég volt belőlük. Amit ugyan nem olvastam, de addig néztem, amíg kívülről nem tudtam a szövegét az a Pán Péter volt. Sohaország pontosan az a hely volt, ahová szívesen elrepültem volna annyi idősen, hogy örökre ott éljek.:)


4. Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál

Egyértelműen az Anna Karenina a legkínosabb számomra. Én is elvárom magamtól, hogy egy ekkora klasszikust nehogy ki merjek hagyjak. Filmbe már láttam és tetszett is, de a könyv valahogy soha nem jutott a kezem ügyébe. Pedig nagyon kíváncsi vagyok Tolsztoj írói stílusára, és hogy milyen pluszt tud adni a regény a film mellé. Ezért tervezem, hogy mindenképpen elolvasom, amint beszereztem.


5. Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni

Rengeteg klasszikus várakozik még a listámon, jelenleg pedig ők foglalják el az első 5 helyet:
Colleen McCullough – Tövismadarak
Harper Lee – Ne bántsátok a feketerigót!
Margaret Mitchell – Elfújta a szél
Charlotte Bronte – Villette
Jane Austen – Emma

És persze az Anna Karenina is, amit már említettem:)


6. Kedvenc modern könyved / sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott

A Pemberley-krónikákat Jane Austen könyvei után kezdtem el, és bár nem ért fel egy igazi Austen regénnyel, de egy olvasást megért. Ez a sorozat a Büszkeség és balítélet fiktív folytatása Rebecca Ann Collins tollából. Aztán rátaláltam a Death Comes to Pemberley című sorozatra, ami valahogy a könyv alapján készülhetett. Csupán három részes, mindegyik nagyjából 1 órás. Sajnálom, hogy csak ilyen rövid, mert elég izgalmas volt.


7. Kedvenc klasszikus adaptációd

Nagyon sok jó adaptációt láttam már, de ha kedvencet kell választanom akkor a Budapesti Operettszínház Rómeó és Júlia musical előadása az én abszolút kedvencem. Kiskoromban szereztem meg valahonnan a felvételt, és Bereczki Zoltán, Szinetár Dóra, Dolhai Attila és Mészáros Árpád Zsolt dalain nőttem fel. Rongyosra hallgattuk a DVD-t a barátaimmal, és elő is adtuk jelmezekkel, dalokkal az EGÉSZET:D Ez volt számomra a tökéletes Rómeó és Júlia, és a később látott filmváltozatok sem tudtak meggyőzni.


8. Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd

Mint említettem a Rómeó és Júlia filmváltozatok nem nyerték el a tetszésemet, de a legrosszabb a Leonardo DiCaprio-féle volt számomra. Aztán a másik csalódás (amiért ne kövezzetek meg) a Keira Knightley-féle Büszkeség és balítélet volt. Értem én, hogy abban a korban nem illő az intimitás közönség előtt, de végig izgultam az egészet, és még egy normális csókra sem voltak képesek az egész film alatt.


9. Kedvenc klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni

A Libri-ben most nagyon sok klasszikussal találkoztam új köntösbe öltöztetve, de nem találtam róluk képet. Viszont ez az Üvöltő szelek kiadás nagyon tetszik, a Büszkeség és balítéletből pedig ezt a visszafogott Vörös pöttyöst választanám. Olaszországban nagyon sok különleges borítójú klasszikust láttam, mint például ezek a képen.83c2689a17de84a8b52abb0ff37dbd01 824520_5 austen

Szívesen beszereznék még egy vízálló klasszikust is, mert már ilyen is létezik!:)

/A már sokszor említett Dorian Gray új kiadása pedig csodaszép ugyebár, de ő már megvan nekem!/


10. Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál

Hááát szerintem mindenképp érdemes elolvasni Ibsen Vadkacsáját, Szabó Magda Az ajtóját, Kosztolányi Esti Kornélját és Babits Gólyakalifáját. Ezeken kívül Emily Bronte Üvöltő Szelek című regényét is megemlíteném, mert a Bronte lányok közül Charlotte a legismertebb, pedig nem ő az egyetlen tehetség. Be kell valljam, hogy Anne Bronte-tól még én sem olvastam, de terveim között van.

Ja, és majd elfelejtettem! Weöres Sándor – Psyché című műve egyszerűen páratlan! Többször is érdemes átfutni rajta, hogy teljesen összeálljon a kép, de valami zseniális:)

Vélemény, hozzászólás?

